Wpisy
- Amnezja wsteczna po urazach mózgowych
- Amnezja wsteczna po urazach mózgowych cz. II
- Amnezja wsteczna po urazach mózgowych cz. III
- Aparatura
- Artykulacyjne ruchy mowy
- Badania nad transferem prowadzone za pomocą testu wykreślania
- Bezpośrednie i skokowe skojarzenia między członami szeregu
- Bezpośrednie i skokowe skojarzenia między członami szeregu cz. II
- Bilateralny transfer sprawności ruchowych
- Bilateralny transfer sprawności ruchowych cz. II
- Birch i jego przykład
- Bodźce
- Całościowe i częściowe uczenie się labiryntów
- Co ma wpływ na wydajność pracy?
- ĆWICZENIE PAMIĘCI
- ĆWICZENIE PAMIĘCI CZ. II
- ĆWICZENIE PAMIĘCI CZ. III
- ĆWICZENIE SIĘ W OBSERWACJI
- ĆWICZENIE SIĘ W OBSERWACJI CZ. II
- Czy reminiscencja jest tylko skutkiem odświeżania materiału?
- Czy rozpoznawanie jest łatwe, czy trudne?
- Czy uczenie się figur ma charakter procesu „fotograficznego”?
- Czynniki dotyczące techniki eksperymentu
- Czynniki motywacyjne a zmęczenie
- CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SZYBKOSC ZAPOMINANIA
- Dalsze etapy uczenia się alfabetu Morse’a
- Dalsze etapy uczenia się alfabetu Morse’a – kontynuacja
- Dane z wypowiedzi poetów i malarzy
- Dane z wypowiedzi poetów i malarzy – kontynuacja
- Dane z wypowiedzi wynalazców i uczonych
- Dane z wypowiedzi wynalazców i uczonych – kontynuacja
- Dwa główne typy eksperymentów
- Długość okresów pracy i odpoczynku
- Długość okresów pracy i odpoczynku – kontynuacja
- EKONOMIA W UCZENIU SIĘ I W DZIAŁANIU
- Ekonomiczna metoda uczenia alfabetu Morse’a
- Ekonomiczna metoda uczenia alfabetu Morse’a cz. II
- Eksperyment Bruce’a
- Eksperyment Bruce’a – kontynuacja
- Eksperyment Gagné i Baker
- Eksperyment Watta
- Eksperymenty nad nabywaniem sprawności motorycznych
- Eksperymenty nad przechowaniem podczas snu u ludzi
- Eksperymenty pedagogiczne
- Eliminacja logiczna
- Ergograf
- Facylitacja retroaktywna
- Fizjologiczny mechanizm bilateralnego transferu
- Generalizacja i odróżnianie przy uczeniu się na pamięć
- Generalizacja i odróżnianie przy uczeniu się na pamięć cz. II
- Generalizacja zmęczenia
- Generalizacja zmęczenia – kontynuacja
- Geometryczne problemy zapałczane
- Hamowanie warunkowe
- Hovland, Lumsdaine i Sheffield i eksperyment
- Inne rodzaje bezsensownego materiału
- Introspekcyjny „eksperyment myślowy”
- Introspekcyjny „eksperyment myślowy” – kontynuacja
- Konwersja (odwracanie) zdania prostego
- Korepetycje w Krakowie są niedrogie i skuteczne
- Krzywa zapominania
- Krzywa zapominania cz. II
- Krzywa zapominania cz. III
- Krzywe uczenie się
- Kształt krzywej pracy
- Kurs języka niemieckiego w Warszawie
- Kurs komputerowy dla młodych i seniorów
- Lokalizacja retroakcji w procesie uczenia się
- Lokalizacja zmęczenia „mięśniowego”
- Lokalizacja zmęczenia „mięśniowego” – kontynuacja
- Mace i jego eksperyment
- Marx i jego eksperyment
- Materiał wyuczony tuż przed snem
- Metoda kolejnego ćwiczenia
- Metoda oszczędności
- Metoda podpowiadania i antycypacji
- Metoda próby wstępnej i sprawdzającej
- Metoda rekonstrukcji
- Metoda rozpoznawania
- Metoda rozpoznawania – kontynuacja
- Metoda uczenia się
- Metoda zachowanych członów
- Metoda zachowanych członów – dalszy opis
- Mierzenie wpływu transferu
- Mierzenie wpływu transferu cz. II
- Mierzenie wpływu transferu cz. III
- Milisen i Van Riper
- Motywacja i jej czynniki
- Motywacja spostrzegania
- Motywacja spostrzegania – kontynuacja
- Motywy pracy
- Motywy pracy cz. II
- Na czym polega wpływ atmosfery?
- NASTAWIENIE I JEGO WPŁYW NA ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
- NASTAWIENIE I JEGO WPŁYW NA ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW CZ. II
- Natręctwa
- Nieumiejętność wyzyskania informacji
- Nowlis i jej eksperyment
- Obrazy pamięciowe
- Obrazy pamięciowe – dalszy opis
- Odchylenie kątowe rzutu
- Odnośne rezultaty dawniejszych badań
- Okrążenie w kierunku odwrotnym do celu
- Określone cele jako przynęty
- Określone cele jako przynęty cz. II
- Opis zachowania się kotów w doświadczeniach Thorndike’a
- Optymalna długość przerw wypoczynkowych
- Optymalna długość przerw wypoczynkowych – kontynuacja
- Ośrodek szkolenia kierowców Kraków – profesjonalna kadra
- Ośrodek szkolenia kierowców Lublin – nowe wyzwania
- PAMIĘĆ
- Pierwsze badania nad uczeniem się alfabetu Morse’a
- Pierwsze badania nad uczeniem się alfabetu Morse’a – kontynuacja
- Pisanie prac zaliczeniowych Warszawa, Radom dla każdego
- Podobieństwo zadań, które sprzyja otamowaniu retroaktywnemu
- Pomiar reminiscencji
- POPĘDY I PRZYNĘTY V CZŁOWIEKA
- Poradnik o odnawialnych o niekonwencjonalnych źródłach energii
- Postaciowa teoria zapominania
- Postaciowa teoria zapominania – ciąg dalszy
- Pouczenia arytmetyczne z konfiguracyjnymi jako metoda instruktażu
- Poziom aspiracji
- PRACA I ZMĘCZENIE
- Praca umysłowa
- Praca umysłowa cz. II
- Problemy nielamigłówkowe
- PRÓBNE REPRODUKCJE JAKO POMOC W UCZENIU SIĘ
- PRÓBNE REPRODUKCJE JAKO POMOC W UCZENIU SIĘ CZ. II
- Próby i błędy
- Próby i błędy przy rozwiązywaniu problemów
- Próby i błędy przy rozwiązywaniu problemów cz. II
- PROCES UCZENIA SIĘ NA PAMIĘĆ
- PROCES UCZENIA SIĘ NA PAMIĘĆ CZ. II
- Proces uczenia się nowego zadania
- PRZECHOWANIE
- Przechowywanie materiału różnego rodzaju
- Przezwyciężanie nastawienia przy zadaniach pojedynczych
- Przypadki transferu
- PRZYPOMNIENIE
- Przypomnienie bezpośrednie i pośrednie
- Przypomnienie bezpośrednie i pośrednie – kontynuacja
- Psychoanalityczna teoria zapominania
- Reminiscencja krótkoterminowa
- Reminiscencja krótkoterminowa – kontynuacja
- RETROAKTYWNE DZIAŁANIE UCZENIA SIĘ
- RETROAKTYWNE DZIAŁANIE UCZENIA SIĘ CZ. II
- RODZAJE MATERIAŁU STOSOWANEGO W EKSPERYMENTACH NAD PAMIĘCIĄ
- ROLA TRANSFERU W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW
- Równoważenie
- Różne znaczenia terminu „skojarzenie”
- Różnice trudności początku, środka i końca szeregu
- Rozplanowanie uczenia się w czasie i powtarzanie materiału
- Rozplanowanie uczenia się w czasie i powtarzanie materiału cz. II
- ROZPOZNAWANIE
- ROZUMOWANIE JAKO WYZYSKIWANIE INFORMACJI
- ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW. MYŚLENIE
- Rozwiązywanie równocześnie dwóch typów zadań
- Ruchy biorące udział w myśleniu
- Ruchy biorące udział w myśleniu – kontynuacja
- Schematy Eulera
- Skojarzenia pomiędzy elementami a ich miejscem w szeregu
- Skomasowane uczenie się
- Sposób rozwiązywania labiryntów
- Sprawdzanie hipotez jako forma prób i błędów
- Sprawdzanie hipotez jako forma prób i błędów – kontynuacja
- Stadia procesu zapamiętywania
- Stadia uczenia się figury
- Stadia uczenia się figury – kontynuacja
- Stopień podobieństwa bodźca nowego do wzorcowego
- Stosunki czasowe pomiędzy oboma zadaniami
- Stosunki czasowe pomiędzy oboma zadaniami cz. II
- Sylogizmy jako problemy stosowane w badaniach nad rozumowaniem
- Szeregi przekraczające zasięg pamięci bezpośredniej
- Szeregi przekraczające zasięg pamięci bezpośredniej cz. II
- Szeregi przekraczające zasięg pamięci bezpośredniej cz. III
- Szkolenia BHP Śląsk – potrzebna inwestycja
- Szkolenia dla firm Warszawa – Opinie na forach
- Szkolenie z negocjacji – dla szefów i innych
- SZYBKIE I EKONOMICZNE NABIERANIE WPRAWY
- Szybkość przypominania sobie
- Szybkość uczenia się
- Tendencja do skończenia zadania
- Teoretyczne znaczenie zjawisk transferu i otamowania
- Teoretyczne znaczenie zjawisk transferu i otamowania cz. II
- Teoria zapominania oparta na otamowaniu retroaktywnym
- Teoria zapominania oparta na otamowaniu retroaktywnym cz. II
- Teorie inkubacji
- Teorie inkubacji – ciąg dalszy
- Teorie otamowania retroaktywnego
- Teorie otamowania retroaktywnego – kontynuacja
- Transfer i jego wpływ na działanie
- TRANSFER I OTAMOWANIE
- TRANSFER I OTAMOWANIE CZ. II
- Transfer odróżnienia wskaźników
- Transfer odróżnienia wskaźników – kontynuacja
- TRANSFER W KATEGORIACH SCHEMATU „BODZIEC-REAKCJA”
- Transfer w obrysowywaniu figur w lustrze
- Transfer w obrysowywaniu figur w lustrze cz. II
- TRANSFER W UCZENIU SIĘ LABIRYNTU
- TRANSFER W UCZENIU SIĘ LABIRYNTU CZ. II
- Transfer wprawy w spostrzeganiu
- Transfer zasad działania, czyli rozumienia problemu
- Trójwymiarowy kształt rzeczy
- Trudności metodologiczne
- Trudności metodologiczne – kontynuacja
- Typ eksperymentów wprowadzony przez Luchinsa
- Tłumaczenia medyczne- ulotki i broszury
- Tłumaczenie przysięgłe- ile się czeka na egzamin
- Tłumaczenie techniczne- jak zostać tłumaczem
- UCZENIE SIĘ CAŁOŚCI A UCZENIE SIĘ CZĘŚCIAMI
- Uczenie się kształtów spostrzeganych wzrokowo
- UCZENIE SIĘ NA PAMIĘĆ
- Uczenie się par (paired associates) a uczenie się szeregów
- Uczenie się podczas odtwarzania
- Uczenie się ruchowe
- UCZENIE SIĘ SKOMASOWANE CZY Z PRZERWAMI („ROZŁOŻONE W CZASIE”)
- Uczenie się z przerwami
- Ukierunkowanie przy rozwiązywaniu problemów
- Ukierunkowanie przy rozwiązywaniu problemów – ciąg dalszy
- Wahnięcia przypominania
- Warunki gotowości
- Wertheimer i jego praca
- Wgląd (msight) w rozwiązanie problemu
- Wgląd (msight) w rozwiązanie problemu – kontynuacja
- Wielokrotne wykonywanie na zmianę dwu kolidujących ze sobą zadań
- Wilkins i jego eksperymentalne badanie
- Wnioski wykraczające poza dane informacje
- Wpływ objętości materiału na jego przechowanie
- Wpływ podobieństwa reakcji na transfer
- Wpływ transferu dodatniego i ujemnego
- Wpływ transferu dodatniego i ujemnego – ciąg dalszy
- Wpływ „atmosfery”
- Wpływ „atmosfery” – ciąg dalszy
- Wyniki Ebbinghausa
- Wyniki Sleighta
- Zadania i cele zastępcze
- Zadanie interpolowane
- Zależność czasu uczenia się od ilości materiału
- Zależność rozpoznawania od stopnia podobieństwa bodźców
- Zależność zapamiętywania od grupowania elementów
- Zależność zapamiętywania od grupowania elementów – kontynuacja
- Zapamiętywanie opowiadań i zdarzeń
- Zapamiętywanie opowiadań i zdarzeń – kontynuacja
- Zapamiętywanie przerwanych zadań – zjawisko Zeigarnik
- Zapominanie w czasie nocnej przerwy
- Zasięgi pamięci bezpośredniej (immediate memory span)
- Zdolność do uczenia się po okresie snu
- Zgłoski bezsensowne
- Zgłoski bezsensowne cz. II
- Zgłoski bezsensowne cz. III
- Zmęczenie mięśniowe
- Zmiany w jakości pracy
- Znaczenie ubiegłego doświadczenia dla aktualnego wglądu
- Żywość
- „Albe-Baker-Dog”
- „Nauka uczenia się”
- „Nauka uczenia się” – ciąg dalszy
- „Sztywność funkcji” (functional fixity)
- „Zaślepiający” wpływ nastawień zbyt uporczywych
- „Zaślepiający” wpływ nastawień zbyt uporczywych cz. II